Росії натякнули чого варта її авіація ?
5-го грудня 2016 року Росія втратила ще одного винищувача, Су-33, над Середземним морем. Офіційні пояснення Міністерства оборони Росії зводиться до обриву аерофінішного троса на крейсері “Адмірал Кузнєцов”.
Це вже друга втрата палубного винищувача протягом місяця. Попередня аварія сталася 14-го листопада. Тоді за декілька кілометрів від крейсера у море впав винищувач МіГ-29КР. Тоді про причини втрати МО РФ взагалі нічого не пояснювало. Озвучили лише технічну несправність – а воно і так зрозуміло, якщо літак падає, то з ним не усе гаразд!
Палубний винищувач Міг – 29 КР
Деякі наші співвітчизники схильні пояснювати все притаманним росіянам п’янством та розгільдяйством. Та жартували, що їх і збивати не треба – самі попадають. Проте не варто недооцінювати дисципліну на військово-морському кораблі, що знаходиться у чужих водах і у стані фактичної війни. Часто керівництву військових легше списати все на недисциплінованість та пиятику, а ніж визнати власні прорахунки.
Палубний винищувач Су – 33
Версії інтернету
Коли відсутня чітка, зрозуміла, офіційна позиція, яка б все пояснила, тоді і починають з’являтись чутки.
Однією з таких припущень була інформація, що 14-го листопада після виконання бойового завдання винищувачі повертались на крейсер і один з літаків пошкодив аерофінішний трос. Наступний винищував змушений був чекати ремонту тросу, але пального в баках вже було не багато. Використавши усе пальне Міг-29КР впав, а пілот вдало катапультувався.
Про причини втрати Су-33 в міністерстві оборони знов вирішили використати версію з тросом. Буцімто трос порвався під час приземлення і літак скотився за борт. Тут пілот також зумів врятуватися катапультою.
Система приземлення на палубу корабля.
Трос аерофінішера покликаний за секунди зупиняти літак – посадкова палуба крейсера занадто коротка для звичайного пробігу. На “Кузнецові” встановлені чотири троси аерофінішера – перший за 46 метрів від краю палуби, наступні три – на відстані 12 метрів один від одного.
На палубних літаках в хвостовій частині встановлений гак. Під час польоту він піднятий і притиснутий до фюзеляжу літака, а перед посадкою опускається вниз. Цим гаком літак повинен зачепитися за другий чи третій троси. Перший і четвертий встановлені про всяк випадок, якщо літак приземлиться до або після зони посадки.
При цьому, на відміну від сухопутного винищувача, під час посадки палубного пілот збільшує тягу двигунів, а не зменшує її. Це робиться якраз на випадок того, якщо трос обірветься, щоб літак зміг знову злетіти.
Ще один варіант подій
До складу авіаційної групи, у морський похід беруть, як правило досвідчених пілотів, плюс попередньо проводять безліч тренувань, як з наземними аеродромами, так і з головною палубою авіаносного крейсера. Пілоти систематично відпрацьовують злітно-посадкові вправи: в день і в ночі, без бомб і ракет та з повним бойовим навантаженням, за поганої видимості та при сильних хвилях і великій качці судна. Враховуючи такий досвід пілотів та системи безпеки приземлення у вигляді чотирьох тросів можна піддати сумніву озвучені в інтернеті чутки та версії.
До уваги нашого читача пропонуємо ще одну версію.
У США свого часу, ще до 2010 року було розроблено електромагнітні та імпульсивні гармати здатні виводити з ладу, в тому числі і літальні апарати. Зразки такого озброєння встановлено на кораблях ВМС США. Непомітним, для радарних систем і влучним пострілом американські військові вирішують одразу декілька задач: випробовування новітнього озброєння в умовах максимально наближених до бойових, демонстрація сили та політичний тиск на свого потенційного ворога.
Рельсова електромагнітна гармата Electromagnetic Railgun
Лазер LaWS ВМС США здатний своїм променем уражати літальні апарати
Цілком ймовірно, що декому у Пентагоні вже давно набридли попередні витівки російських пілотів, на кшталт надблизького кружляння літаків навколо американських військових суден, і був відданий рішучий наказ тихенько натякнути хто у небі господар. Аби керівництво Росії було більш схильне до компромісів…
Фігня ваша версія! Тут самі москалі показали, як воно падало – https://www.youtube.com/watch?v=PM5CzTVyFW8
Відео, що Ви розмістили було зняте 5-го листопада 2005 року у північній Атлантіці. Тоді авіаносний крейсер “Адмірал Кузнєцов” також втратив винищуващ в наслідок обриву аерофінішного тросу. В цьому сюжеті використано те саме відео, з 16-ої секунди, проте вже зі вставкою дати – https://www.youtube.com/watch?v=5CIn3SLyZXc
Автор статті визнає певний брак доказів на користь його версії, але і вона, як припущення має право на існування.