Виграна битва у програній війні
У західних країнах Європи тимчасово призупинили діяльність сайти деяких американських ЗМІ. Це пов’язано із введенням у дію нових правил захисту персональних даних користувачів інтернетом. При порушенні цих правил медійним компанія загрожує штраф у 20 млн. $. Це можна вважати виграшною битвою у війні за контроль над психо-сферою людей, яка ведеться між глобальними інтернет-медійними компаніями та власне людьми. Хоча юристи радять багато не тішитись – обхід нових правил та законів це лише питання часу і глобальні компанії все-одно візьмуть гору.
Інші експерти припускають, що запуск таких правил змогли спровокувати самі медіа корпорації з метою виявити слабкі місця в своїх діях та з часом відвоювати не тільки посунуті позиції, але і захопити нові.
Глобальні медійні компанії володіють обширними базами даних своїх користувачів. Сучасні програмні системи дозволяють відслідковувати всі вподобання користувачів інтернету. Окрім статі, віку, професії, місце проживання такі програмні системи вираховують все чим Ви цікавитесь і чого уникаєте, які фільми і серіали дивитесь та до яких тем проявляєте інтерес.
В результаті обробка таких великих об’ємів інформації дозволяє компаніям прораховувати бажання та слабкості людей, що з рештою дозволяє маніпулювати й нав’язувати користувачам потрібне бачення та прагнення.
Згідно нових Загальних правил захисту даних (General Data Protection Regulation – GDPR) користувачі мають право дізнатися в компанії якими персональними даними про нього вона володіє та на вимогу користувача компанія зобов’язана видалити такі данні.
У нас в Україні, в центральні Європі, місцевим політикам традиційно не притаманно дбати за права людей або про захист персональних даних.